Friday, March 15, 2013

Surat Untuk Semua

Assalamualaikum..


Sedar, bukan semua benda yang kita inginkan akan kita dapat. Berdoalah banyak-banyak minta ditunjukkan jalan. Walaupun jalan yang terpaksa tempuh tu agak pahit, kelat, tawar tak ada rasa, yakinkan diri setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya. Dia maha mengetahui segalanya. 


Setiap manusia ada kesilapannya. Ada yang boleh menerima dan ada yang tidak. Itulah akibat atas perbuatan sendiri dan kita terpaksalah menanggung setiap perbuatan yang kita telah lakukan sama ada masa sedar atau tidak. Kadang-kadang kita perlu memberi peluang..dan kadang-kadang kita tak dapat mengambil peluang itu disaat kita perlukan the most. Mungkin Dia sebenarnya membuka peluang kita ditempat lain. 


Sesungguhnya berdoalah agar dipermudahkan perjalanan hidup. Dan yakinkan pada diri Dia telah merancang sesuatu yang lebih baik dihadapan. Maaf kepada semua orang yang pernah kita kecewakan. Tidak terlintas di akal fikiran. Maaf sekali lagi. Andai kita memang tiada jodoh, janganlah dikau menafikan kehadiran ku. dan andai kita memang ditakdirkan bersama, ku harap dikau dapat memaafkan dan menerima diriku.


Sekian.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.