Thursday, March 28, 2013

Puisi Petang Hari




saya bukanlah ratu cantik malaysia
dan semestinya gadis melayu terakhir itu bukan diri saya
saya hanyalah seorang gadis biasa
yang punya perwatakan yang selamba



saya tak kurus dan saya tak berisi
saya tak rendah tapi saya memang tinggi
lagi-lagi bila pakai heels 5 inci
nak buat macam mana sebab itulah kegemaran diri ini



saya tak peduli apa orang nak kata
sebab yang saya tahu saya tetap comel macam mereka
umur pula lagi terbukti nyata
bila orang tanya saya masih budak 16 tahun itulah yang saya bagitau meraka



saya tahu saya kadang-kadang perasan sendiri
dan saya ingat cuma saya sorang je macam gini
tak sangka ada jugak orang yang serupa perasan macam ni
lagilah saya terkejut beruk bila tengok dia tu lelaki



pantang betul bila ada orang puji dia cumel hensem gagah perkasa
terus muka berubah jadi merah macam saga
tapi nak buat macam mana
itulah yang best kalau nak kacau dia



rupa bukan yang utama
tapi hati budi dan pemikiran yang melengkapkan segalanya
saya suka awak..erkk..directnya saya tulis kat sini bagi awak baca
agak2 apa respon awak bila saya cakap saya rindu awak gila2?



haha..scary pulak tengok ayat pelik2
pedulikkan ayat yang tonggang terbalik
seronoknya tengok jam tak sabar nak balik
kalau awak rasa awak rindu saya awak kol la saya balik



xoxo, fafa

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.